czwartek, 8 listopada 2012

Nowe Renault Clio IV

Do dzisiaj nie byłem przekonany do małych silników benzynowych z turbiną.
Dzisiaj dotknęła mnie przemiana!

Miałem okazję odbyć dzisiaj jazdę próbną nowym Renault Clio.
Bardzo sceptycznie podszedłem do jazdy, ponieważ egzemplarz testowy wyposażony był w 3 cylindrowy, 12 zaworowy silnik benzynowy o pojemności 899 cm3...
Po wyjechaniu z parkingu doznałem przemiany. Nie wiem, jak renault to zrobiło, ale te 90 koni mechanicznych, które deklaruje producent istnieje tam na prawdę. Byłem w szoku!
I to przez całą jazdę testową... Dobra sztywność nadwozia, dobre prowadzenie w zakrętach, bardzo przyzwoite przyspieszenie. Zastanawiałem się czy aby na pewno siedziałem w renault? Aczkolwiek zarówno znaczek na kierownicy, jak również ten znajdujące się na masce i tylnej klapie właśnie na to wskazywały. Nadal nie mogłem uwierzyć, że siedzę w aucie z rombem na masce. Idealna pozycja za kierownicą, która w STANDARDZIE regulowana jest w 2 płaszczyznach, a przecież to tylko klasa B. Na prawdę nadal nie mogę wyjść z podziwu.

Renault zrobiło kilka dobrych kroków:

  • zwolniło dyrektora zespołu designu i zatrudniła nowego
  • zrobiła przesiew wśród księgowych
Dowodem na to jest całokształt tego samochodu. Nawet środek jest bardzo dobrze spasowany.
Serdecznie polecam wam wycieczkę do salonu Renault na jazdę próbną...







4 komentarze:

  1. Proponuje artykuł na temat wyboru silnika benzyna, diesel, gaz. Przedstawienie wad i zalet każdego silnika w różnych kategoriach np. kultura pracy silnika, koszty, naprawy itd.

    OdpowiedzUsuń
  2. da się zrobić taki artykuł?

    OdpowiedzUsuń
  3. oczywiście, że da radę :) ale chciałbyś taki artykuł w kontekście aut ogólnie, czy chodzi o jakiś konkretny model, markę czy też silnik?

    OdpowiedzUsuń
  4. w kontekście aut ogólnie, ale wiem, że różnie to bywa z poszczególnymi modelami :)

    OdpowiedzUsuń